مرکز اطلاعات جرثقیل ایران

انواع جرثقیل سقفی

وبلاگ

23 تیر 1401 818 بازدید
مرکز اطلاعات جرثقیل ایران
جرثقیل سقفی

انواع جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی به عنوان ماشین صنعتی پرکاربرد در تمامی انبارها، سالن های صنعتی و سوله ها برای جابجایی بار سنگین بشدت مورد نیاز است؛ چرا که با وجود قلاب قوی به آسانی اجسام مختلف را جابجا می کند.

در بین انواع جرثقیل سقفی لازم است که حتماً برای هر نوع عملیات جابجایی و کاربری جرثقیلی با طراحی و مهندسی مناسب استفاده شود. به همین جهت شناخت مشخصات این جرثقیل و پیکربندی آنها موجب افزایش ظرفیت و بهره وری این دستگاه ها می گردد.

جرثقیل سقفی چیست؟

جرثقیل یک وسیله بسیار کاربردی برای جابجایی و حمل و نقل اجسام در شرایط سخت است که به دلیل اهمیت استفاده از جرثقیل در تنوع بالایی تولید می شود.

جرثقیل سقفی چیست؟ جهت آشنایی با این نوع جرثقیل باید بدانید که یک دستگاه برای بلند کردن و جابجا کردن اجسام سنگین در کارخانجات صنعتی است. این دستگاه قابلیت جابجایی اجسام در دو جهت افقی و عمودی را دارد.

انواع مختلف این نوع جرثقیل تولید شده که به دلیل داشتن هزینه نگهداری کمتر و صرفه جویی در انرژی مورد توجه قرار می گیرد و به عنوان بهترین گزینه برای جابجایی اجسام با وزن سنگین است.

بررسی مشخصات جرثقیل سقفی

مهم ترین وظیفه جرثقیل سقفی جابجا کردن اجسام در راستای عمودی است. برای انجام این وظیفه مهم جرثقیل ها از چند قطعه کاربردی تشکیل شده اند که بررسی هر کدام از این قطعات و نقش آنها کمک می ‌کند تا مشخصات جرثقیل سقفی را به خوبی بشناسید.

در این بخش برای بررسی هرچه بهتر مشخصات این جرثقیل به بررسی قطعات تشکیل دهنده جرثقیل می پردازیم:

راهبر طولی

راهبر طولی در این جرثقیل متناسب با ظرفیت و دهانه آن به صورت تک پل و جفت پل ساخته می ‌شود که این قطعه نیز از چند بخش مهم مانند: موتور گیربکس، پیچ هایی با مقاومت بالا، قوطی مستطیلی ناودانی، چرخ هایی با قطر های مختلف و قطعات دیگر تشکیل شده است.

کالسکه حرکت عرضی

وینچ بالابر با نیروی محرکه ای که از طریق دو موتور گیربکس بوجود می آورد، نقش و وظیفه ایجاد حرکت عرضی را بر روی جرثقیل جفت پل برعهده دارد.

وینچ جرثقیل

وینچ جرثقیل یا همان بالابرها در دو نوع بکسلی و زنجیری وجود دارد که برای ظرفیت های پایین از نوع زنجیری و برای ظرفیت های بالا از نوع بکسلی به کار می برند.

قلاب جرثقیل

قلاب از اجزای بسیار مهم در این جرثقیل است که جهت بلند کردن اجسام با وزن بالا کاربرد دارد و موجب سرعت بخشیدن به عملیات ساخت و سازها می شود.

بررسی انواع جرثقیل سقفی سوله

جرثقیل سقفی سوله، با توجه به نام آن کاملا مشهود است که برای جابجایی تجهیزات مختلف در سوله ها کاربرد داشته و در سقف آن ها نصب می شود.

در این بخش به بررسی انواع جرثقیل سقفی سوله می پردازیم:

جرثقیل سقفی تک پل

جرثقیل تک پل به راحتی بر روی سقف، مکان های سرپوشیده نصب شده و قادر به حمل اجسام سنگین تا ۱۵ تن را دارد.

جرثقیل سقفی دو پل

جرثقیل دو پل یا جفت پل کارایی بیشتری داشته و در مکان هایی با ارتفاع زیاد کاربرد دارد، سرعت حمل بار جابجایی آن به نسبت تک پل بیشتر است.

جرثقیل سقفی آویز

جرثقیل آویز با توانایی حمل و جابجایی اجسام در فضا هایی که سقف کوتاه تر دارند، به کار می رود، این نوع جرثقیل ها به دو شکل زنجیری و بکسلی تولید شده اند.

جرثقیل سقفی کارخانه

جرثقیل سقفی کارخانه دارای یک قلب تپنده است که تأثیر زیادی در نحوه کارکرد آن دارد و این قلب تپنده وینچ یا بالابر است که به دو دسته تقسیم می شود.

جرثقیل بالابر سیم بکسلی

در این نوع جرثقیل ها قلاب به طناب های فولادی به نام سیم بکسل متصل می شود و به طرف بالا و پایین حرکت می کند.

جرثقیل بالابر زنجیری

در این نوع جرثقیل قلاب به زنجیر های مخصوص اتصال پیدا کرده و به وسیله نیروی موتور به صورت دوار به سمت بالا و پایین حرکت می کند.

نکات مهم در هنگام خرید جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی وظیفه بسیار مهمی در کارخانه ها، سوله ها و انبارها به عهده دارد و شناخت کیفیت و عملکرد این ماشین آلات کمک می کند، تا صاحبین مراکز صنعتی به آسان ترین شکل ممکن از این دستگاه استفاده نمایند.

در حال حاضر که انواع مختلف جرثقیل در بازار وجود دارد، توجه کردن به برخی از نکات در هنگام تهیه جرثقیل لازم و ضروری است.

همچنین با بررسی عکس جرثقیل سقفی می توانید مشخصات و ویژگی های انواع ماشین آلات را به طور کامل دقیق مورد بررسی قرار داده و نمونه های بهتری را انتخاب نمایید.

مهمترین نکات در هنگام خرید جرثقیل های سقفی که سبب دریافت بازخورد بهتر می ‌شود، شامل موارد ذیل است:

تعیین ظرفیت باربرداری جرثقیل ها متناسب با حجم بار کارخانه ها و سوله ها

توجه کردن به اندازه دهانه طول و ارتفاع محل نصب جرثقیل

دقت به سرعت حرکت طولی و عرضی جرثقیل

انتخاب جرثقیل های متناسب با میزان رطوبت محیط، گردوغبار و سایر عوامل دیگر

توجه به روش های برق رسانی به جرثقیل

تمامی این نکات ذکر شده در هنگام خرید جرثقیل از مهمترین عامل های تأثیر گذار بر قیمت آن است؛ به همین سبب در نظر گرفتن این موارد اهمیت زیادی پیدا می ‌کند.

ارائه ارزانترین لیست قیمت انواع جرثقیل سقفی

یافتن یک مجموعه معتبر که با در نظر گرفتن نیاز کاربران انواع جرثقیل را ارائه می دهد، کمک می‌ کند تا برای هر کاربری نوع مناسب آن انتخاب شود.

در این مجموعه با ارائه عکس جرثقیل سقفی افراد می توانند قبل از اقدام به ثبت سفارشات خود، مدل های مختلف از جرثقیل را بررسی کنند، تا به شکل بهتری بتوانند متناسب با محیط کارخانه و سوله این ماشین آلات کاربردی را انتخاب نمایند.

معمولا لیست قیمت انواع جرثقیل سقفی با توجه به کیفیت دستگاه، برند سازنده، ابعاد و اندازه و موارد مختلف دیگر مشخص می گردد. در این مجموعه می توانید به ارزانترین لیست قیمت این محصولات دست پیدا کنید.

جهت خرید جرثقیل های سقفی با کیفیت خوب و متناسب با محیط کاربری از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *