مرکز اطلاعات جرثقیل ایران

انواع جرثقیل کارگاهی

وبلاگ

23 تیر 1401 1200 بازدید
مرکز اطلاعات جرثقیل ایران
جرثقیل کارگاهی

انواع جرثقیل کارگاهی

انواع جرثقیل کارگاهی شامل جرثقیل موبایل، جرثقیل بازویی، جرثقیل دستی و جرثقیل سقفی می شود. این جرثقیل ها دارای قدرت بالایی بوده و ظرفیت آنها با توجه به ابعاد و اندازه و قدرت موتور تا ۲۰۰ تن نیز وجود دارد.

برای دسترسی به مناسب ترین قیمت جرثقیل کارگاهی و آشنایی با انواع جرثقیل و نحوه کارکرد آنها انتخاب یک مجموعه معتبر که در این زمینه خدمات حرفه ای ارائه می دهد ،کمک کننده است.

جرثقیل کارگاهی چیست؟

جرثقیل ها از دستگاه های مهمی است که برای جابجایی و نصب سازه های سبک و سنگین کاربرد دارد، اساس کار جرثقیل با کمک قرقره، زنجیر و یک موتور قوی است.

انواع مختلف جرثقیل ساخته شده، تا انسان ها در هر شرایطی بتوانند از نیروی این دستگاه استفاده کنند. جرثقیل کارگاهی یکی از نمونه های پرکاربرد است که در شرایط سخت به آسانی می توان از آن استفاده نمود.

جرثقیل کارگاهی با داشتن چهار چرخ فرمان پذیر، در سطوح ناهموار غیر جاده ای هم به راحتی حرکت می ‌کند، این نوع جرثقیل ها امکان جابجایی بارها تا ۲۰۰ تن را به آسانی دارند.

به دلیل داشتن طول کمتر از جرثقیل های کارگاهی بیشتر برای کارخانه های بزرگ و کوچک استفاده می کنند. چرا که با این نوع جرثقیل ها امکان جا به جایی و رفت و آم در هر محیطی فراهم می گردد.

آشنایی با لیست انواع جرثقیل کارگاهی

از جرثقیل کارگاهی در پروژه های با وسعت کم و محیط های کوچک استفاده می ‌شود و به دلیل داشتن تنوع بالا در هر فضایی می توان از نوع مناسب آن استفاده نمود.

آشنایی با لیست انواع جرثقیل کارگاهی موجب می‌ شود تا در هر شرایطی مناسب ترین نمونه را انتخاب کرده و بهترین بازخورد را به دست آورید.

در این بخش به بررسی انواع جرثقیل کارگاهی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته، می ‌پردازیم:

انواع جرثقیل بازویی

انواع جرثقیل بازویی در دو دسته بندی مهم بازویی ستونی و جرثقیل بازویی دیواری تولید شده است. از نوع ستونی برای جابجایی و پایین آوردن اجسام سنگین استفاده می شود و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد. از جرثقیل دیواری برای محیط داخلی و خارجی استفاده می کنند و با داشتن زاویه چرخش ۱۸۰ درجه و به دلیل تنظیم طول بازویی کاربردهای آن گسترده است.

انواع جرثقیل موبایل

انواع جرثقیل موبایل از لحاظ نوع بوم با یکدیگر تفاوت پیدا می ‌کنند و در چند دسته بندی به نام جرثقیل با بوم مشبک، جرثقیل خزنده با بوم تلسکوپی، جرثقیل متحرک با بوم کشویی یا باز شونده قرار می گیرند.

انواع جرثقیل متحرک

انواع جرثقیل متحرک شامل مزیت های زیادی بوده که از مهمترین آنها رسیدن سریعتر به محل انجام کار و نیاز نداشتن به تنظیمات خاص برای شروع فعالیت است. تنوع بالایی از جرثقیل متحرک وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به جرثقیل کامیونی، جرثقیل چپقی اشاره کرد. هر کدام از این جرثقیل ها از لحاظ طراحی شکل ظاهری و لوازم جانبی با دیگری متفاوت است.

انواع جرثقیل سقفی

انواع جرثقیل سقفی شامل های تک پل، دوپل، جرثقیل آویز و مدل های دیگر است که در محیط و شرایط کاری خاص می توان از این ماشین آلات استفاده نمود. در هنگام انتخاب جرثقیل سقفی مهمترین فاکتور، سنجش قدرت باربرداری و همچنین مشخص کردن ابعاد و اندازه فضای کارگاه و سوله و روش های برق رسانی به این ماشین آلات می باشد. پس برای حصول به بهترین کارایی، ابتدا کلاس کاری جرثقیل سقفی را مشخص می کنند.

انواع جرثقیل دستی

انواع جرثقیل دستی وجود دارد که از ادوات مهم ساخت و ساز، جاده و پل سازی و دیگر صنایع عمرانی محسوب می شوند. جرثقیل های دستی در دو نوع مکانیکی و الکتریکی وجود دارد که هر کدام از آنها بنا بر محیط استفاده می توانند کاربردی باشند.

قیمت جرثقیل کارگاهی چگونه محاسبه می شود؟

جرثقیل از مهم‌ترین ماشین‌آلاتی است که به منظور بلند کردن و جابجایی مصالح مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد و در انواع گوناگون طراحی و تولید شده که هر کدام از آنها قیمت متفاوتی در بازار دارند.

قیمت جرثقیل کارگاهی برای افرادی که قصد خرید این ماشین آلات را دارند، جزء عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در انتخاب نهایی است. اما لازم و ضروری بوده که با بررسی دقیق جرثقیل ها مناسب ترین نوع را با توجه به محل نصب و استفاده انتخاب نمایند.

در این بخش به بررسی برخی از عواملی که ممکن است بر نرخ جرثقیل کارگاهی تأثیر بگذارد می پردازیم:

قدرت جرثقیل

قدرت جرثقیل با توجه به تناژ میزان باری که قادر است جابجا کند، مشخص می گردد.

برند تولید کننده

برند تولید کننده جرثقیل هر چقدر که شهرت بیشتری داشته، در نتیجه قطعات با کیفیت بالاتری را در بخش‌ های مختلف آن مورد استفاده قرار می دهند.

ارتفاع باربری

میزان ارتفاعی که جرثقیل ها قادرند، تا بارها را جابجا کنند، ارتباط مستقیم به بوم جرثقیل و قدرت موتور آن پیدا می کند.

نوع جرثقیل

انواع جرثقیل کارگاهی وجود دارد که هرکدام برای فضای خاص و جابجایی بار با تناژ متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. هر چقدر قدرت این جرثقیل ها بیشتر باشد، در نتیجه ارزش آنها نیز افزایش پیدا می کند.

سرعت عملکرد کرین

هر چقدر که سرعت عملکرد کرین بالاتر باشد، در بازه زمانی کمتر امکان جابجایی بارها وجود دارد و هزینه های مربوط به نیروی کار، تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

خرید انواع جرثقیل کارگاهی ارزان

در هنگام خرید انواع جرثقیل نیاز است که حتما از افراد متخصص و حرفه‌ ای کمک بگیرید، تا متناسب با محیط و شرایط کاری، بهترین نوع جرثقیل ها را به شما پیشنهاد دهند.

معمولاً جرثقیل کارگاهی را برای فضاهای ناهموار انتخاب می کنند، تا پروژه عملیاتی بزرگ انجام شود. به همین جهت انتخاب نوع مناسب این جرثقیل ها از لحاظ ظرفیت موتور، تناژ حمل بار و موارد دیگر ضروری است.

برای دسترسی به انواع جرثقیل کارگاهی ارزان از طریق راه های مختلف از جمله صفحه تماس با ما می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار کنید، تا پس از دریافت مشاوره به صورت کاملاً رایگان، بهترین نوع جرثقیل را تهیه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *