مرکز اطلاعات جرثقیل ایران

لیست انواع جرثقیل

وبلاگ

23 تیر 1401 854 بازدید
مرکز اطلاعات جرثقیل ایران
جرثقیل

لیست انواع جرثقیل

جرثقیل یکی از ماشین آلات صنعتی پر قدرت است، به دلیل کاربرد در صنایع مختلف انواع آن تولید شده، تا نیاز صنایع به درستی برطرف شود. قیمت انواع جرثقیل در این مجموعه به شکل مقرون به صرفه ارائه می گردد.

این ماشین صنعتی مهم با کمک طناب، سیم بکسل و زنجیر برای بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین از یک محل و انتقال آنها به محل دیگر استفاده می شود.

کاربرد کرین در صنایع مختلف به قدری زیاد است که کارخانجات تولید کننده این دستگاه ها انواع مختلف را تولید کرده ‌اند، تا در هر صنعت از نوع مناسب و کاربردی آن استفاده شود.

جرثقیل چیست؟

جرثقیل یا همان کرین یک نوع ماشین صنعتی می باشد که مهمترین فعالیت آن جابجایی بار به صورت معلق در هوا از یک محل به محل دیگر است. در این میان با توجه به نوع طراحی جرثقیل امکان جابجایی بارها به صورت افقی و عمودی فراهم می گردد.

با بررسی تاریخچه این سازه صنعتی در می یابیم که این دستگاه مهم، در ابتدا از چوب ساخته می شد؛ اما کم کم متریال هایی مانند چدن و آهن و بعد از انقلاب صنعتی فولاد برای تولید این دستگاه مهم، به کار گرفته شده ‌اند.

کرین ها عمدتاً از یک یا چند ماشین ساده در کنار یکدیگر برای ایجاد یک مزیت مکانیکی تولید شده اند و می توانند فراتر از توانایی های طبیعی یک انسان و ابزارهای دیگر بارها را جابجا کنند.

بررسی لیست انواع جرثقیل

برای جابجا کردن اجسام، بارهای سنگین و فعالیت‌ های مشابه در صنعت، استفاده کردن از نیروی جرثقیل ها موجب افزایش سرعت کارها و کم شدن زحمت کارگران شده است.

به دلیل اهمیت بالای آن در صنایع مختلف، تولید کنندگان جهت ارتقاء کیفیت آن، تلاش بیشتری کرده و با طراحی های حرفه ای، در ابعاد و اندازه های مختلف و قدرت های متفاوت این ماشین صنعتی را به بازار ارائه می کنند.

در این بخش به بررسی لیست انواع جرثقیل که به نسبت سایر نمونه ها کاربرد بیشتری دارند، می پردازیم:

انواع جرثقیل کارگاهی

انواع کرین کارگاهی دارای چهار چرخ بوده که علاوه بر جاده در سطوح ناهموار و بین جاده ای هم قابلیت حرکت دارد. از ویژگی ‌های خاص این وسیله داشتن ابعاد کوچک و قابلیت استفاده در کارگاه ها و کارخانه های کوچک برای باربری است. این نوع کرین در چندین دسته بندی مختلف مانند جرثقیل زنجیری، جرثقیل سقفی و نمونه‌ های دیگر تولید شده است، تا در فضاهای مختلف بتوان به آسانی برای جابجایی بارهای سنگین از نیروی این کرین ها استفاده نمود.

انواع جرثقیل ثابت

انواع ثابت این ماشین صنعتی فضای حرکتی ثابتی بوده و ساختار و طراحی آن به گونه ای است که نهایت ظرفیت خود را برای بلند کردن و بالا بردن تجهیزات مختلف به کار می ‌برد. در این نوع جرثقیل ها امکان افزایش ارتفاع وجود دارد، به دلیل پایدار بودن، قابلیت بالا بردن بار در ارتفاع های بیشتر را دارد؛ به همین جهت اغلب در صنایع ساختمانی به کار می رود.

انواع جرثقیل متحرک

این نوع قابلیت جابجایی در کمترین زمان و بدون نیاز به شرایط نصب تخصصی را دارند. در کمتر از یک ساعت برای جابجایی و حمل بارها آماده می شوند. معمولاً این نوع از نیروی هیدرولیک استفاده می کند، به همین جهت توان بالایی برای جابجایی بارهایی با وزن سنگین را دارد، و انعطاف پذیری آن باعث شده تا در هر شرایطی و بخصوص درون شهرها و مسیرهای باریک به آسانی بتوان از آن استفاده کرد.

انواع جرثقیل تلسکوپی

انواع کرین تلسکوپی با داشتن یک مکانیزم هیدرولیکی و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع در هر نوع عملیات سختی قابلیت استفاده دارند. نوع تلسکوپیا را بر اساس روش ساخت، در دو دسته بندی جرثقیل تلسکوپی تک واحدی و جرثقیل تلسکوپی دو واحدی طبقه بندی می کنند. که می ‌توانند در بالاترین ارتفاع بارهای مختلف را حمل کنند.

آشنایی با کاربرد جرثقیل در صنایع مختلف

کاربرد جرثقیل در صنایع مختلف بسیار زیاد است و کمتر صنایعی را می یابید که نیاز به جابجایی و حمل بارهای سنگین پیدا نکند. به همین دلیل هم صنعتگران در این حوزه تلاش کرده‌ اند، هر روزه کیفیت و تکنولوژی این دستگاه ها را ارتقا دهند.

انواع کرین از لحاظ نحوه کارکرد، ابعاد و اندازه، شکل ظاهری، نوع موتور، نحوه قرارگیری بر روی زمین به صورت ثابت و متحرک و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد. هر کدام از این دستگاه ها با توجه به نوع عملکرد برای صنایع خاصی کاربرد بیشتری پیدا می کند.

در این بخش برای آشنایی بیشتر با کاربرد کرین در صنایع مختلف، به برخی از مهمترین آنها می پردازیم:

کاربرد جرثقیل در صنعت باربری

در صنعت حمل و نقل و باربری یکی از چالش ‌های بسیار بزرگ، جابجایی بارهای سنگین بوده که امروزه با استفاده از این ماشین صنعتی، این چالش تا حد زیادی برطرف شده است. برای جابجا کردن بار از روی کامیون ها، کشتی ها، قطار و موارد دیگر نیاز به کرین با توان مناسب می باشد. از مهمترین بخش های حمل بار لنگرگاه ها است که باید کرین های غول پیکر برای جابجایی کانتینرها در بنادر مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربرد جرثقیل در صنعت عمران

برای انجام پروژه های عمرانی مختلف از ساخت برج های بزرگ، ساخت پل های عظیم در جاده ها نیاز به جابجایی مصالح ساختمانی مانند تیرآهن، بتن و موارد دیگر است. برای تمامی بخش های عمرانی از کرین های مختلف استفاده می ‌شود و به قدری در پروژه ‌های عمرانی نقش دارد که در بین عموم مردم این سازه را به عنوان وسیله اصلی در عمران می شناسند.

کاربرد جرثقیل در کارخانه ها

کرین ها در حال حاضر برای جابجایی اجسام سنگین در کارخانه ها به کمک آمده اند و توانسته اند، زحمت کارگران را تا حد زیادی کم کنند. نمونه های مختلفی از این دستگاه، برای نصب در کارگاه ها و سوله های مسقف طراحی شده، تا در هر فضایی بتوان از نیروی آن استفاده کرد.

ارائه بهترین قیمت انواع جرثقیل

کرین یک دستگاه بسیار کاربردی و مهم است که در صنایع مختلف نقش اساسی ایفا می کند، به همین جهت تهیه این دستگاه با قیمت مناسب برای خریداران اهمیت دارد.

معمولاً قیمت انواع جرثقیل به چند عامل مهم و اساسی مانند: کیفیت موتور، برند تولید کننده، تناژ و ظرفیت وزن قابل حمل، ارتفاع باربری، نوع سیم بکسل و بسیاری از موارد دیگر، ارتباط پیدا می کند.

به جهت تهیه انواع کرین به صورت کاملا اقتصادی می توانید از طریق راه های ارتباطی گوناگون مانند تماس تلفنی، پشتیبانی وب سایت و مراجعات حضوری با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

از مهمترین مزیت تماس با این مجموعه دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد هر کدام از این جرثقیل ها است. با دریافت اطلاعات کامل به صورت آگاهانه بهترین نوع را متناسب با شرایط کاری خود تهیه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *