مرکز اطلاعات جرثقیل ایران

انواع جرثقیل ماشینی

وبلاگ

30 تیر 1401 527 بازدید
مرکز اطلاعات جرثقیل ایران

جرثقیل ماشینی با استفاده از دستگاه ها و تکنولوژی های پیشرفته و به روز به گونه ای تولید می شود که با داشتن میزان قدرت و استحکام بالا، قادر به استفاده در صنایع مختلف می باشد.

دسترسی به مناسب ترین قیمت جرثقیل ماشینی، این امکان را فراهم می آورد تا برای هر صنعتی و در هر حوزه ای بتوان از نوع مناسب استفاده کرد. به همین جهت کارفرمایان برای انتقال و جابجایی بارها و اجسام سنگین خود ترجیح می دهند تا نمونه مناسب و کاربردی را تهیه کنند.

جرثقیل ماشینی چیست؟

جرثقیل ها سازه های بسیار مستحکم و قوی است که با کمک نیروی مکانیکی هیدرولیکی، برقی و پنوماتیکی در زمینه جابجایی اجسام، بلند کردن و پایین آوردن بار از ارتفاع و موارد مختلف دیگر کاربرد دارند. اهمیت استفاده از جرثقیل ها موجب شده تا با به کار بردن تجهیزات استاندارد انواع مختلف جرثقیل برای کاربردهای گوناگون طراحی و تولید شوند.

جرثقیل ماشینی دارای ساختاری قدتمند متشکل از چندین بازو و مفصل است که بوسیه آنها وظیفه حمل و جا به جا کردم اجسام دارای وزن بالا را در محیط های باز یا سالن های سرپوشیده ایفا می کند.

برخی از جرثقیل ها به صورت ثابت در یک نقطه نصب می شوند و حول محور همان نقطه می تواند، اجسام سنگین را جابجا کند. این نوع جرثقیل ها جزء بهترین ابزارها برای جابجایی بارهای بسیار سنگین در کارخانجات و کارگاه های صنعتی است.

جرثقیل های متحرک با داشتن چرخ های مقاوم، قابلیت حمل و نقل و جابجایی از یک نقطه به نقطه دیگر را دارند. به همین سبب به راحتی از آنها در هر فضا و محیطی می توان استفاده کرد.

معرفی انواع جرثقیل ماشینی

جرثقیل ماشینی با توجه به موارد استفاده و کاربردهای زیادی که در بخش های مختلف صنایع دارند، در چندین طرح و مدل تولید شده است. شناخت برخی از مشخصات و ویژگی های جرثقیل ها کمک می کند، تا برای هر حوزه، نوع مناسب آن انتخاب شود.

برخی از انواع جرثقیل ماشینی برای استفاده در محیط شهری بوده و به جهت جابجایی و انتقال بار در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین جهت جرثقیل ها در قدرت های مختلف تولید می شوند.

در این بخش به بررسی انواع جرثقیل های ماشینی می پردازیم، تا به شکل بهتری با این وسیله کاربردی در بخش های مختلف صنایع آشنا شوید:

جرثقیل تاور کرین

جرثقیل با بازوی هیدرولیکی نوعی از ابزارآلات بسیار مهم برای بلند کردن اشیای سنگین است. این نوع جرثقیل با موتورهای دیزلی کار می کند و به دلیل داشتن سیستم هیدرولیک داخلی، امکان بلند کردن بارهای بسیار سنگین را بهتر از بقیه می دهد. به همین جهت از این جرثقیل برای جابجایی کانتینرهای سنگین، کشتی ها، تراکتورها و سایر موارد دیگر استفاده می شود.

جرثقیل با بازوی کشویی

جرثقیل با بازوی کشویی برای فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت نیاز به داشتن بازوی بلندتر به راحتی می توان از این نوع جرثقیل ها استفاده کرد. بیشترین موارد استفاده و کاربرد آنها در جابجایی بار در مسیرهای ناهموار است.

جرثقیل با بازوی تلسکوپی

نوع تلسکوپ که با نام بوم جرثقیل نیز شناخته می شود، از ساختاری متشکل از متریال های فولاد و آلیاژهای بسیار محکم تولید می ‌شود که همچون خشابی در داخل یکدیگر جای می گیرند و در صورت نیاز امکان افزایش طول تلسکوپ تا ۲۷ متر وجود دارد.

 این بخش با استحکام بالا قابلیت انتقال و تحمل بارهای سنگین را داشته و برای جابجایی تجهیزات سنگین مانند کامیون ها، کانتینرها و در صنایع کشتیرانی جهت انتقال قطعات غول ‌پیکر مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل با بازوی خرپایی

جرثقیل های خرپایی که به آنها جرثقیل های دروازه هم گفته می شود، برای بالا و پایین بردن اقلام و وسایل سبک کاربرد دارند. این اجاره جرثقیل ها دارای ارتفاع محدودی بوده و در محیط های بسته یا باز می‌توان از این ماشین آلات استفاده کرد. این جرثقیل ها به دلیل داشتن قیمت مقرون به صرفه موارد استفاده و کاربردهای زیادی دارد؛ اما با داشتن محدودیت بار امکان جابجایی قطعات بسیار سنگین را ندارد.

عوامل موثر در تعیین ظرفیت جرثقیل ماشینی

در هنگام تهیه جرثقیل، هر کارفرما به دنبال پیدا کردن ظرفیت مناسب برای جابجایی بارهای مختلف است. چرا که ظرفیت جزء عامل های تأثیر گذار در قیمت این ماشین آلات می باشد.

عوامل زیادی وجود دارد که در تعیین ظرفیت جرثقیل ماشینی تأثیر مستقیم می گذارد. با شناخت این عوامل به شکل دقیق می توان ظرفیت این ماشین آلات را محاسبه کرد. چرا که محاسبه اشتباه ممکن است خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

از مهمترین عوامل موثر بر تعیین ظرفیت جرثقیل ماشینی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شعاع دکل جرثقیل

طول دکل جرثقیل

زاویه دکل جرثقیل در سطح افق و محور دکل

وزن جرثقیل با محاسبه تمامی قطعات مهم مانند: شاسی، کابین، موتور، جک ها و دکل

قلاب کمکی جرثقیل

قطع کن دکل جرثقیل

ارائه کمترین قیمت جرثقیل ماشینی

جرثقیل ها از مفاصل و بازو های قدرتمندی تشکیل شده اند که به جهت جابجایی اجسام و بارهای مختلف در هر شرایطی کاربرد دارند. به همین جهت در حال حاضر نیاز به استفاده از جرثقیل ها روز به روز افزایش پیدا می کند.

جرثقیل ماشینی جزء پرکاربردترین نوع جرثقیل هایی است که در حال حاضر امکان نصب بر روی کامیون و خودرو را داشته و می توان از این جرثقیل در فضای شهری و غیر شهری استفاده کرد.

این مجموعه با ارائه کمترین قیمت جرثقیل ماشینی شرایط تهیه این جرثقیل ها را به بهترین شکل ممکن فراهم می آورد. چرا که با ارائه تنوع بالا از این ماشین آلات، امکان انتخاب مناسب ترین دستگاه را با توجه به حجم کاری ایجاد می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *