مرکز اطلاعات جرثقیل ایران
مرکز اطلاعات جرثقیل ایران

جرثقیل ثابت و متحرک برای انتقال عمودی و افقی مصالح و اجسام مختلف در صنایع کاربرد دارند. برای آشنایی با انواع جرثقیل های کارگاهی، ساختمانی و صنعتی بهتر است از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید، تا بتوانید مناسب ترین قیمت جرثقیل ثابت یا متحرک را به دست آورید.

جرثقیل ها سازه های بسیار مقاوم بوده که به جهت بالا بردن بار و مصالح مختلف مانند اسکلت های فولادی، کانتینرها و بسیاری از بارهای دیگر با وزن سنگین در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

در حال حاضر به دلیل پیشرفت هایی که در تکنولوژی به وجود آمده انواع جرثقیل ثابت و متحرک طراحی و تولید شده که از هر کدام آنها در فضاهای مختلف مانند: کارگاه ها و مراکز صنعتی استفاده می کنند.

قیمت جرثقیل ثابت یا جرثقیل متحرک با توجه به ظرفیت بار، برند تولید کننده و بسیاری از عوامل دیگر مشخص می گردد و البته مرکز عرضه و فروش آن نیز جزء عوامل بسیار مهم است، پس حتما به سراغ مراکز مستقیم و بدون واسطه بروید.

بررسی انواع جرثقیل ثابت و متحرک

جرثقیل ها انواع متنوع دارند که هر کدام از آنها متناسب با نوع کاربری و شرکت در عملیات ‌های مختلف طبقه بندی می شوند. معمولاً جرثقیل ها را بر حسب کارکرد آنها، ظرفیت بار، شکل ظاهری و بسیاری از موارد دیگر تقسیم بندی می کنند.

یکی از دسته های بسیار مهم جرثقیل ها نوع ثابت و متحرک آنها است؛ این دو دسته بندی به صورت پایه بوده و هر کدام از چندین مدل برخوردار می باشد. با بررسی کامل انواع جرثقیل ثابت و متحرک در هنگام نیاز به این ماشین آلات مهم و اساسی، به شکل بهتر می توانید از بین این تنوع بالا بهترین آنها را تهیه کنید.

بررسی انواع جرثقیل متحرک:

انواع جرثقیل متحرک جزء ماشین‌آلاتی است که توانایی جابجایی و چرخش به صورت ۳۶۰ درجه یا ۱۸۰ درجه را دارند. این نوع جرثقیل ها از بخش ‌هایی مانند ریل، چرخ و مواردی دیگر تشکیل شده اند که وظیفه انتقال مصالح مختلف را به وسیله سیم یا استوانه هیدرولیکی انجام می دهند.

در این بخش به بررسی انواع جرثقیل متحرک که کاربرد بیشتری در صنایع مختلف دارند می پردازیم:

جرثقیل متحرک زمینی

جرثقیل متحرک زمینی که بر روی زمین قرار گرفته، با داشتن دو عدد چرخ ثابت و یک چرخ متحرک در محیط کارگاه ها می توانند انواع بارهای سنگین را با استفاده از یک قلاب آویزان و تسمه و زنجیر بلند کرده و بر روی پالت های مختلف قرار بدهد. این نوع جرثقیل بیشتر برای محیط هایی کاربرد دارد که امکان استفاده از جرثقیل های بزرگ وجود ندارد.

جرثقیل کارگاهی متحرک

جرثقیل کارگاهی متحرک را بیشتر برای کارگاه ها و پروژه هایی با وسعت کم و محیط کوچک استفاده می کنند. همچنین در برخی از کارگاه ها که سطوح ناهموار غیر جاده ای داشته از این نوع جرثقیل ها به کار می برند؛ زیرا با ایجاد کمترین میزان خطر بارها را جابجا می کنند.

انواع جرثقیل صنعتی برقی

انواع جرثقیل صنعتی برقی به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام از آنها با سرعت های مختلف برای حمل و جابجایی بار در مسیرهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در ادامه به معرفی مهم ترین این جرثقیل ها می پردازیم:

انواع جرثقیل برجی تاور کرین

جرثقیل های موبایلی و ماشینی

جرثقیل های دروازه ای

جرثقیل های بازویی

جرثقیل متحرک موتوری

جرثقیل متحرک موتوری قطع به یقین سطح وسیعی از فعالیت های صنعتی را در بهترین حالت ممکن انجام می دهد. ساختار این نوع جرثقیل به گونه ای طراحی شده است که امکان بلند کردن اجسام سنگین و جابجایی آنها به صورت عمودی و افقی را دارد. به همین سبب در تمامی کارخانجات و شرایط سخت می توان از این نوع جرثقیل ها استفاده کرد. برای انجام دادن هر چه بهتره کارکرد این نوع جرثقیل، می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد، تا میزان بار بیشتری را جابجا کند.

بررسی انواع جرثقیل ثابت:

جرثقیل ثابت در انواع مختلفی طراحی و تولید شده و برخلاف جرثقیل های متحرک امکان راه اندازی این نوع جرثقیل ها در ارتفاعات بالاتر وجود دارد. در این بخش به بررسی انواع جرثقیل ثابت می پردازیم:

جرثقیل ثابت کارگاهی

جرثقیل ثابت کارگاهی در سه جهت طولی، عرضی و ارتفاعی عمل کرده و با تأمین نیروی برق به آسانی می تواند بارهای سنگین را جابجا کند.

جرثقیل ثابت ساختمانی

جرثقیل ثابت ساختمانی که به آن جرثقیل سرچکشی هم گفته می شود، برای بالا بردن مصالح ساختمانی و تجهیزات سنگین در ارتفاعات مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع جرثقیل ها قابلیت نصب بر روی سازه های مرتفع را دارند.

قیمت جرثقیل ثابت و متحرک به چه چیزهایی ارتباط دارد؟

در حال حاضر انواع جرثقیل ثابت و متحرک تولید شده اند که برای هر شرایطی می توان از مناسب ترین نوع جرثقیل استفاده کرد که بدین ترتیب امکان دریافت بازدهی بیشتر و بهتر از کارکرد جرثقیل ها فراهم می گردد.

قیمت جرثقیل ثابت یا متحرک به عوامل زیادی ارتباط پیدا می ‌کند که کیفیت جرثقیل، نحوه کارکرد آن، قطعات مورد استفاده در این سازه، ارتفاع مدنظر برای انتقال بار و بسیاری از موارد دیگر می توانند موثر باشند.

با شناخت این عوامل و همچنین انتخاب مراکز عرضه و فروش مستقیم و بدون واسطه به شکل بهتری می توانید جرثقیل را تهیه کنید. پس با انتخاب مراکز معتبر و نمایندگی های قانونی خرید و فروش مطمئن تری را در این حوزه انجام دهید.

فروش جرثقیل ثابت و متحرک

در هنگام فروش جرثقیل ثابت و متحرک نیاز است که حتماً فروشنده به طور کامل این دستگاه ها را معرفی کند. از مهمترین مواردی که ذکر آنها نیاز است، می‌توان به برند تولید کننده دستگاه، شناسنامه قطعات دستگاه به طور کامل و معرفی اجزای تشکیل دهنده آن و همچنین استانداردهای به کار گرفته شده در بخش های مختلف جرثقیل می باشد.

این مجموعه با فروش جرثقیل های ثابت و متحرک به همراه گارانتی خدمات پس از فروش معتبر توانسته، اعتماد خریداران را تا حد زیادی جلب کند. زیرا جرثقیل یکی از ماشین آلات بسیار مهم بوده که قطعات آن ارزش زیادی داشته و هر گونه آسیب به این قطعات ممکن است خسارت ‌های سختی را به کل ماشین وارد کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *