مرکز اطلاعات جرثقیل ایران

جرثقیل ثابت ساختمانی

وبلاگ

30 تیر 1401 725 بازدید
مرکز اطلاعات جرثقیل ایران

جرثقیل ثابت ساختمانی برای حمل و جا به جا کردن آهن آلات و قطعات سنگین ساختمانی همچون بتن های سیمانی، دستگاه های بزرگ همچون مولد برق و ژنراتورها و دیگر مصالح گوناگون ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. این مجموعه در کنار ارائه ارزانترین قیمت جرثقیل ثابت نحوه نصب جرثقیل ساختمانی را نیز به طور کامل و دقیق آموزش می دهند.

همانطور که از نام جرثقیل ثابت ساختمانی مشخص است، بر روی زمین نصب شده و امکان بکارگیری نهایت ظرفیت در بلند کردن اجسام مختلف در ارتفاعات بالا را دارد. معمولاً جرثقیل های ثابت امکان افزایش ارتفاع داشته و برای جابجایی اسکلت های فولادی به عنوان بهترین گزینه مطرح می شود.

آشنایی با نحوه نصب جرثقیل ساختمانی و همچنین نحوه کار جرثقیل برجی از عوامل لازم و ضروری برای به کارگیری این جرثقیل ها در ایمنی کامل است. پیدا کردن مراکز معتبر که قیمت جرثقیل ساختمانی را با توجه به کیفیت و ویژگی های آن مقرون به صرفه ارائه دهند، تأثیر زیادی در کاهش هزینه های کارگاه های ساختمانی دارد.

بررسی انواع جرثقیل ثابت ساختمانی

جرثقیل از مهمترین وسایلی است که در صنعت ساخت و ساز به چشم می خورد. به دلیل استفاده بیش از حد از این ماشین آلا،ت برخی از افراد به طور کلی جرثقیل را یک ماشین ساختمانی می شناسند.

جرثقیل ثابت ساختمانی در ظرفیت های مختلف از دو تن ساخته می شود و با افزایش ارتفاع جرثقیل ها می توان ظرفیت جرثقیل را تا حد زیادی افزایش داد. برخی از جرثقیل ها با داشتن سازه های مقاوم و مستحکم امکان جابجایی بار تا ۵۰۰ تن را دارند. به همین دلیل است که می توان تمامی سازه های غول پیکر را با جرثقیل ها جابجا کرد.

به دلیل وجود تنوع بالا در جرثقیل ثابت کارگاهی به آسانی می توان در هر پروژه از نوع مناسب و کاربردی آن استفاده کرد. در این بخش به بررسی و معرفی چند نمونه از پرکاربردترین انواع جرثقیل ثابت می پردازیم:

جرثقیل تاور

جرثقیل تاور یکی از انواع جرثقیل ثابت و پرکاربرد در پروژه های ساختمانی، راهسازی، سد سازی و هر نوع پروژه عمرانی دیگر است. تاور ساختمانی از یک پایه که همان برج نامیده می شود به همراه بازوهای مفصلی دارای وزنه تعادل جهت جا به جایی به همراه محفظه اتاق فرمان، قلاب، کابل و سایر بخش های دیگر تشکیل شده است.

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه ای شامل دو نوع جرثقیل تک پل و دو پل می باشند که نوع تک پل آن با ظرفیت های زیر ده تن طراحی شده است. جرثقیل نوع دو پل در بااربرداری های بیش از ۵ تن برای دهانه های بیش از ۱۲ متر کاربرد دارد.

جرثقیل سرچکشی

از یک برج مهاربندی از جنس فولادی بسیار بزرگ تشکیل شده که کانتیلور دوگانه آن به صورت افقی می چرخد. این برای ایجاد یک تکیه گاه قوی به جهت تعادل جرثقیل وجود دارد. این دستگاه با نام جرثقیل غول ‌پیکر نیز شناخته می شود که می تواند تا ظرفیت ۳۵۰ تن بارهای مختلف را در ساختمان ها جابجا کند.

جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی معمولاً برای انتقال و جابجایی بار در سوله ها و انبارها کاربرد دارند و با همراهی قلاب نگهدارنده، قطعات را بلند کرده و از یک نقطه به نقطه دیگر جابجا می کند.

مهمترین کاربرد عمده جرثقیل ثابت کارگاهی

انواع مختلف جرثقیل ثابت ساختمانی و همچنین جرثقیل ثابت کارگاهی تولید شده است که همه این ها از مهمترین دستاوردهای بشری می باشد. زیرا با داشتن ساختار متفاوت توانسته اند در زمینه ‌های مختلف کارها را با سرعت بالاتری انجام دهند.

آشنایی با مهمترین کاربردهای جرثقیل ثابت کارگاهی موجب می شود، تا در شرایط نیاز بتوان با مانور بر روی نمونه های مناسب سرعت انجام کارها را افزایش داده و زحمت نیروهای کار را تا حد زیادی کاهش داد.

در این بخش به معرفی مهم ترین کاربردهای جرثقیل ثابت کارگاهی می پردازیم:

حمل ماشین آلات در ارتفاعات بالا

جابجایی و انتقال لوازم مختلف به سوله و انبار

در پروژه های ساخت سد، پل، سیلو، راه سازی برای جابجایی قطعات بتنی

در بنادر و سازه های دریایی جهت انتقال کانتینرهای بار و موارد دیگر

پرکاربرد در نیروگاه ها برای جابجایی و انتقال قطعات مهم و دستگاه ‌های خاص

در ساخت و سازهای تجاری، مسکونی، اداری و کلیه ساختمان های مرتفع و بلند مرتبه

نحوه کار جرثقیل برجی چگونه است؟

جرثقیل های برجی به طور گسترده در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، معمولاً آمار خسارت های جانی در کارکرد جرثقیل های برجی به نسبت سایر جرثقیل های دیگر بیشتر است.

در صورت آشنایی با نحوه کار جرثقیل برجی تا حد زیادی بسیاری از حوادث قابلیت پیشگیری دارند. زیرا می توان از سقوط بارهای قابل جابجایی جلوگیری کرده و در ایمنی کامل آنها را منتقل نمود.

برای آشنایی با نحوه کار جرثقیل برجی لازم است که اجزای تشکیل دهنده آن را به طور دقیق و کامل بشناسید که در این بخش آنها را معرفی می کنیم:

پایه تثبیت کننده

سیستم تلسکوپاژ

کنس گردان

کله قندی

کابین و تجهیزات داخلی

موتور و گیربکس ها

تابلوی برق و اینورتر

شناخت تمامی این قطعات و آشنایی با نحوه نصب جرثقیل ساختمانی کمک می کند تا آنها به شکل کاملاً مستحکم و ایمن در محل خود قرار بگیرند، با استفاده از بتن برای محکم نگه داشتن پایه تثبیت کننده امکان استفاده از این جرثقیل ها در ایمن ترین شکل ممکن میسر می گردد.

عوامل موثر بر قیمت جرثقیل ثابت ساختمانی

تمامی افرادی که به دنبال تهیه جرثقیل ثابت ساختمانی برای راه اندازی کارگاه های خود هستند می دانند که جرثقیل ها جزء ماشین آلات ارزشمند و گرانبهایی بوده که در پروژه های ساختمانی ارزش زیادی دارند.

قیمت جرثقیل ساختمانی از عوامل بسیار مهم و تأثیر گذار در هزینه های نهایی کارهای ساختمانی است که کارفرمایان دائماً به دنبال یافتن مراکز ارائه دهنده این ماشین آلات با کیفیت خوب و قیمت ارزان تر هستند.

عوامل زیادی وجود دارد که بر نرخ جرثقیل ها تأثیر می گذارند. شناخت این عوامل و همچنین نحوه نصب و راه اندازی آنها موجب می‌ شود، تا مناسب ترین نوع جرثقیل برای هر محیط انتخاب شود.

در این بخش به بررسی عوامل موثر بر قیمت جرثقیل ثابت می پردازیم:

ظرفیت بار جرثقیل ثابت

نوع و مدل جرثقیل و برند تولید کننده آن

بررسی ارتفاع دستگاه

نحوه نصب دستگاه و سرعت نصب

داشتن ضمانت نامه معتبر قابل اجرا

بهترین روش خرید جرثقیل ثابت ساختمانی در این مجموعه

افرادی که برای اجرای پروژه های بلند مدت خود به جرثقیل نیاز دارند ترجیح می دهند تا به جای پرداخت هزینه های زیاد اجاره، جرثقیل تهیه کنند تا بدون نگرانی بتوانند پروژه‌ های خود را پیش ببرند.

بهترین روش خرید جرثقیل ثابت ساختمانی در این مجموعه ارائه می گردد؛ چرا که با در نظر گرفتن نیاز مصرف کنندگان، این دستگاه ها را در تنوع بالا ارائه می دهد.

در این بخش به بررسی برخی از فعالیت هایی که قبل از ارائه جرثقیل در این مجموعه صورت می گیرد می ‌پردازیم:

ارائه مشاوره پیش از خرید برای آشنایی خریداران با تمامی گزینه های موجود

امکان بازرسی از محیط برای پیشنهاد بهترین نوع جرثقیل ثابت

ارائه خدمات پس از فروش معتبر با ضمانت اجرا

امکان حمل و جابجایی دستگاه در سریع ترین زمان ممکن به محل مورد نظر

فراهم آوردن شرایط نصب دستگاه جرثقیل به صورت ایمن

برای خرید جرثقیل ثابت ساختمانی بدون دغدغه و نگرانی و دریافت بهترین شرایط ممکن برای رسیدن به قیمت های مقرون به صرفه و اقتصادی، با بخش فروش این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *